"LOVE is like a cup of coffee..sometimes its bitter but we still love it!"

Thursday 18 July 2013

Storage Box!

Posted by MIRA at 09:33
Assalamualaikum!

I'm sure some people got this syndrom. Syndrom susah nak let go old stuff atau barang2 yg useless!Salah sorang daripadanya adalah me..myself!macam2 excuses like sayang, membazir,nostalgia and bla bla bla.
So, i wanna prpose these solutions. Jom Baca!

For clothes, why not u jz donate them to people in need. Macam aku sndiri,usually kalo dah bnyak sgt pakaian melambak dalam almarri tu, aku akan kumpulkan dey all pastu letak dalam plastik beg or whatever beg la kan utk diberi pada rumah anak yatim. Kalau ikotkan syg, mmg la syg tapi aku taw sbenanye dh x nak pakai lg dah. Semua elok2 lagi tapi apakan daya, sometimes ada reason nape aku dh tak pkai. Ok la kan...2 manfaat dlm satu masa. Helping poeple in needs dan lagi satu boleh clearkan cket almari tuh!

Now my second point, barang lama yang x sure pkai lg ke x or barang yg kunun2 nyer bernostalgia ituu!Aaaa...bab ni aku mmg juara =P. Bukan stakataku tapi family aku. Especially abah!mm sgt2susah nak let go brg2 lama.Sayang katanye...so begitu lah diri ku jua..hahaha

Sampai penuh dalam bilik. Sakit mata pun ada jugak kadang2. Itu pun aku dah kumpul dan letak dalam boxes pastu letak tepi dinding. Takpun, tempat x semakkan mata bila nmpak.taw apa?bawah katil!aiyyooo...
Tapi skarang terbit idea baru =)

Idea ni timbul bila aku duk tengok KDrama..49 Days..hee..dalam bilik si In Jung. Bilik dia bagi aku cantik la.Cute!Simple tapi menarik. kaler lembut je bilik tu.Pastu aku terpandang la dalam bilik tu ada bekas plastik yang besaw tu ken?ken?alaaa..i guess uollz taw..yang orang simpan barang2 kat dlm tu. atau nama rasmi dia STORAGE BOX!so..even though banyak barang skalipun, bilik tu x nmpak semak sgt dengan kotak2 yg x santek!I guess si In jung ni sayang gk kot nk buang barang2 lama kehkeh..dari situ la terpikir nk aplikasikan apa yang aku tengok.


       

Bagi aku storage box ni sgt mesra pengguna.Cewah!selain dapat menyimpan barang2, ia nya juga lebih cantik or sedap dipandang.Boleh dapat macam2 kaler...heee.Pasni nak beli manyak2 storage box nih!almaklum la.aku tak suke tengok brang berserabut ni..at least duk dalamkotak berkaler2 tu,sedap cket mata nk menengok..ye dok?

Ada manfaat la jugak cite Korea ni. Biasa la..aku..kalo tngok cte Korea, selain duk tilik muka2 actress tu (in fact,tngok cara dorang make up =P), aku jugak suke tengok dey all punye dress up,kasut, beg, rumah dorang punye landscape, interior design, curtains dan bnyak lagi la..haha..overr kan??

Sebab bagi aku, sume yang aku sebut kat atas tu, sume cantek2 dan menarik.Contoh,make up!aku tak heran dengan makeup 3 inci or plastic surgery tu sume!tapi apa yg aku perhati,dorang makeup senatural yg mungkin. X tebal sgt!kalau tebal pun,x nmpak sgt..I loikkeee!

So gitu lah...apakata uollz pun manfaatkan storage box ni atau kotak2 yang santek tu and then simpan elok2 barang2 kat dalam tu.Letak dalam bilik tido pon bollehh!x sakit mata sgat dah kot..ehehe..Jum!ayuh!make ur bedroom clean and tidy!





*Well..i'm touched bila tngok cte 49 Days.How could a fren betray her bestfren.So bad..tak semua kebaikan itu dibalas dgn kebaikan. Agak mengarut pn ada cite ni tapi accepted la sbb fantasy genre!apapun sgt best =)

0 comments:

Post a Comment

 

~ RoS PuTiH~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review