"LOVE is like a cup of coffee..sometimes its bitter but we still love it!"

Thursday 12 April 2012

THis iS tHE StorY...

Posted by MIRA at 10:53
Bismillahirrahmanirrahim....Assalamualaikum readers!
Actually tak tahu dari mana nk start sebab dh lama sangat rasanya x berblogging. Busy sangat tapi dalam hati mmg rindu nk jenguk blog. Thanx kepada anda yg sudi baca entry2 ku..hee..even x jd follower tapi tetap juga aku berterima kasih.

Huh...where should i start? Since everything like a dream for this 2 weeks, i really dont know how should i start. It started like a dream and and it almost gone like a dream. Already gone?not really i guess.Okey.. i will start with my Birthday about 2 weeks ago. Aku sangat bersyukur kerana masih di beri peluang olehNYA untuk menghirup udara di atas muka bumi ini, terus bernafas dan berpeluang menyebut namamu YA ALLAH dalam setiap nafas dan sujudku..Alhamdulillah. I'm speechless actually. i never expect that i will get what i want. Tiap kali birthday aku tak pernah mintak hadiah dari sape2 apatah lagi mengharapkan hadiah. Bagi aku hadiah yg paling aku akan ingat dan buat aku terharu dan rasa dihargai adalah hanya dengan secebis ingatan dan ucapan! Tapi time birthday aku baru2 ni ad 3 benda yg aku nak. Tapi hanya satu daripadanya yg aku rasa akan buat aku ralat kalau aku tak dapat. 



Yes...i'm waiting for it all day. Dan aku ingat aku tak akan dapat dah 'hadiah' tu. Tapi...finally..i got it!dan saya sangat terharu..my 22nd birthday has change my self a lot. Tidak terjangka. Dan aku rasa itu adalah kasih sayang Allah pada aku dan dalam masa yg sama ujian untuk aku. Diberinya sesuatu yg dapat membuatkan aku rasa dihargai. Dan kali pertama aku rasa aku bukan aku.(apa ke pelik sgt??)haha..what ever...apa pun itu lah kali pertama aku dapat 'hadiah' yg ada dalam top list. =)


Malam time birthday tu aku dah dapat surprise.Thanx my fren merangkap housmateku, iili and Diana. Thanx jugak untuK Laila rumate ku yg sentiasa setia mendengar segala rintihan hati..Actually aku dah tido time tu. Siap berbungkus lagi dengan blanket. Tiba2 datang la sorang minah ni,,tiba2 cuit bahu aku. Ingatkn sape la..bila tarik blanket terus dapat wish dr diaorang. Terkejut den..hehe..tiba2 aje dihulur dengan satu bungkusan warna kuning. Bentuknya agak pelik hinggakan aku tak mau bukak dan bawak bungkusan tu jauh2 dr katil aku. Buat nya ada telur ngan tepung..tak ke haru jadinya. satu kerja pulak aku nak kena basuh n kemas sume tu kn...tapi dioarang cakap bukak la sekarang. Tak ada benda pelik pn dalam tu.Aku tetap x percaya. Aku sanggup bukak bungkusan tu kat luar bilik. Ikut kn hati, kt luar rumah aje..tapi aku tak buat la mcm tu. Dengan suspen nya aku bukak...jeng jeng jeng...tak de telur ngan tepung pun.benda ni hah...hehe..



suspen je...haha..but i like it!comel... =)

Okey..habes stakat tu. Esok nya kelas 830.Ofkos tak de mood sbb kls pg..biasa la...hehe.Sampai je dlm kelas,semua buat muka x de mood.ok fine,,aku paham sebab aku pn x de mood. kepenatan wt research semalam. Tiba-tiba sebelom kelas nk start one of my fren yg kitaorang panggil Y(nickname dia okkey!) start to sing hepy bfday song to me.dan diikuti oleh semua classmate aku.Alamak! so touching...dh lama x rase cmni. last time kne prank time form 5 dlu. Smpai sekarang pun aku ingt even the friendship that we have go through together almost gone.emm..sebahagian darinya..Ok back to the story,kebetulan birthday aku sama plak dengan lecturer yg mengajar time tu. lagi la kann...Sebelom abes kuliah, Farah wt surprise plk! Aku dikejutkan dengan sekotak cheese tart..sngt comel dan rasanya pun best. So, kitaorang eat together2 la.. Thank u farah!





sebahagian drpd classmate yg same2 menggembirakan aku

Memang terharu habes...rasa dihargai. Dan petang nya aku mendapat satu 'hadiah' yg mmg aku tunggu. =)
Untuk kawan2 laen jugak,terima kasih untuk ingatan dan ucapan anda especially kepada org terawal yg wish birthday aku (farah,laila,iili,diana,farah ss,dan mira edora). Yg lean2 pun terima kasih jugak. Cuma kali ni aku tak dapat wish dari org yg biasanya paling awal ucap birthday  aku. Tak pe..mungkin dia sibuk atau mungkin jugak dia lupa. Tapi aku tak ambil hati..semua org akan berubah termasuk la aku.so....it's nothing..

4 Hari kemudian aku dan classmate ku yg terchenta pegi picnic dekat ledang. On the spot je kot..aku tak bwk baju lebih spare pn tapi gedik jugak nak mandi.Actually aku tak tahu berenang. So, sebahagian dari keseronokan tu hilang la.Tapi aku jeles jugak tgk kwn2 aku duk beria mandi sakan..oh! no...tak bleh, tak bleh!aku kena jugak masuk dlm air tu.Finally aku mengalah jugak,join diaorang semua mndi air terjun. Tapi aku tak puas hati sbb time tu kitaorang dh nak balik dh ponnn...hemmm...x syok nye!
Apa pun,sgt happening. Tapi kalau semua classmate aku ada lagi best sbb time ni ada yg x join, balik kampung.Next time kita semua kena pergi sana balik okke! =)












jz a few pics! =)

Tamat cerita suka,it's time to go to the saddest part. Yg ni lagi aku tak tahu cmne nk start. Hemm..do you remember about the previous entry pasal aku nak sangat belajar maen gitar dan tengah fikir2 nak beli gitar. Actually aku dah pun beli gitar tu. Harganya boleh la...sesuai la kot untuk beginner mcm aku. nak beli tu pun aku fikir lama jgk.Sebab dan akibatnya aku kena ambil kira. Tak lama lepas tu aku decide nak beli gitar tu. Sebab aku minat sangat dan tak salah nak belajar tp still aku letak syarat kalau nak belajar. I mean, ada batasnya la.

Tapi hari ni dah nak masuk seminggu aku tak sentuh gitar tu. Tempatnya hanyalah di tepi dinding dalam bilik aku.It's not because i don't want to hold it but i can't. Not until i have the guts to do it. Something happen because of that guitar and it hurts me. Nak kata menyesal beli,entah la..tak kot. tapi ada la cket. Aku bukan give up tapi sampai masanya aku akan pegang balik gitar tu dan belajar. Seriously..aku langsung tak tahu cmne nak petik gitar. Pegang pun janggal lagi tapi nanti la...one fine day.

Cuma, what happen to my life about 1 week ago..i don't know how to handle it. Maybe it is because i'm too naive. Benda yang dah terjadi tak mungkin akan berpatah balik. Tapi kalau lah aku dapat putarkan balik masa, i won't let it happen.Yes...it's my fault. Even it's not my intention still i can't say anything.Enough is enough..yes,i regret it. Aku jarang menyesal dalam tindak tanduk atau keputusan yang aku dh buat. But this time,i did. I feel like i'm the one who ruins everything. I don't know how to explain but it's enough if you believe me that it's not my intention. i feel so worst about that..

Harga kemaafan tu memang sangat mahal. Even sesuatu kesilapan sudah pun dimaafkan tapi aku tahu tak mungkin rasa sakit tu akan hilang. it takes time. dan itu lah yg membuatkan aku rasa lagi teruk. Bagi aku antara hal yang menyakitkan adalah apabila kita tidak lagi dipercayai. Terlalu sakit bagi aku..aku tahu sebab aku pernah merasa perasaan tu..walaupun waktu tu aku tak bersalah. But this time i really2 want everyting will be ok and i can get back what i've lost especially the trust. 5 hari lalu i'm totally lost. Bagun tido rasa mcam dalam mimpi lagi. I keep asking myself what happen??aku mimpi ke apa?Tak...itu bukan mimpi. Itu kebenarannya.Baru aje happy2 tapi sekejap aje,semua nya hilang. That is the saddest part....sebab tu aku rasa within 2 weeks aku macam mimpi. Mula2 mimpi yg indah tapi lepas tu diikuti mimpi yg sedih. Bezanya apa yg aku alami sekarang bukan mimpi,tapi realiti! Aku harap mimpi sedih ni cepat berakhir dan diganti semula dengan realiti yg sangat menggembirakan. Yeah..i'm too new in this new world. I don't know what should i do,i'm walking alone with the hope that someone will stay by my side and teach me how to face this new world. But i know, if no one is willing to do it,i still have Allah. He never let me face the world alone. But to have someone by my side is a wonderful things...

Hanya pada Allah tempat aku bersandar,berharap diberikan kekuatan,ketabahan. Berharap agar kepercayaan yg hampir hilang itu akan kembali semula kerana aku belum bersedia untuk berjalan keseorangan. Aku sangat memerlukan pengertian kerana cara aku mungkin berbeza. Dan aku tertanya-tanya apa yang dapat aku lakukan untuk mengembalikan harga sebuah kepercayaan...

This is it..suka dan duka yg dapat aku simpulkan. Bermula dengan suka, dan sedang berduka tapi aku mahukan pengakhiran yang membahagiakan. Cukup la  kepercayaan itu kembali semula. Lepas tu,aku percaya everything will be ok..insyaAllah...


vid aku ambik dr youtube..jz to share it..




*Mengharap sinar itu akan datang



0 comments:

Post a Comment

 

~ RoS PuTiH~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review