"LOVE is like a cup of coffee..sometimes its bitter but we still love it!"

Monday, 4 July 2011

kosong.sedih.

Posted by MIRA at 08:00
Reactions: 
pernah x korang rse dlm stu hari tu sume bnda serba x kena?rase kosong,sedih,nk nanges tp korang x taw sbbnye?akhir2 ni tu la yg ak rse.jiwa rse kosong.haha..bunyi mcm org tgh frust kn?tp tu la ak rse.lepas tu bila solat ak rse  x khusyuk.ak solat,tp roh nye xde.mcm solat smata-mata.rse brdosa sgt,sbb lalai mse solat.pkir bnda laen.tp mmg ssh nk dpt solat yg khusyuk sampai ak tpikir adakah solat yg ak kerjakan slame ni diterima oleh Allah?klau x cmne?ak rase punca jiwa yg kosong tu adalah sbb sifat lalai.mungkin trlalu lalai dgn dunia.aku igt lagi mse form3,ckgu sbject kemahiran hdp ak penah bkata "seandainya kita ditakdirkan mati sekarang,kita blh mengagak sndiri dimana tmpat kita,syurga atau neraka?"nauzubillah..jauhkan lah ak dr azab api neraka...bila teringt statemnt tu,ak rse betapa kerdilnye ak.terasa sgt jauh syurga itu dr jangkauan ak.

La tahzan...(jgn bersedih).hidup ni bkn utk bersedih smata-mata dan bkn jge utk brgembira smata-mata.Terlalu bnyk lagi bnda yg ak x taw psl hidup.tp suka dan duka itu mmg sudah mnjadi warna dlm hidup kita.Jadi harungi lah saja dgn sebaiknya.Aku bukan la nk memberi ceramah,tp sekadar mengingatkan diri sndri dn jgk korang semua.Ilmu agama aku tidak lah setebal mana.Sbb itu ak harap at least ak dpt share something yg ak rse brmanfaat even x bnyak pn.So,la tahzan ya nur amirah...kesedihan itu psti akn terubat dgn kegembiraan satu hari nnti..ameen.. :)

0 comments:

Post a Comment

 

~ RoS PuTiH~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review