"LOVE is like a cup of coffee..sometimes its bitter but we still love it!"

Saturday 5 May 2012

Kekuatan Sekeping Hati

Posted by MIRA at 10:43
Bismillahirrahmanirrahim....Assalamualaikum..

Tiada apa yang istimewa untuk diperkatakan
cuma ucapan syukur padaNYA..di luahkan di sini
Terima kasih Ya Tuhan kerana memberikan aku kekuatan
Dalam rasa penuh keraguan untuk melangkah
Aku teruskan jua kerana aku berpegang pada satu perkara,
PERCAYA PADA QADA' DAN QADAR.

I once doubt that i can't walk alone,
I told myself to be strong.
Sometimes i hate myself because i start
to be spoil and weak..like i don't know myself
 anymore.

But,one day i realize...
i said this to myself,
"come on!all this time, there's no one beside you
except ALLAH and your family.
You walk alone for 21 years and when
you turn to 22 why you turn to be like this??
Don't you miss yourself,your old one?
Who is very strong,cheerful..

Ya..aku rindu aku yang dulu
Secara jujur aku sangat bangga menjadi
diri sendiri.
Beberapa kali aku jatuh..rasa sakit dan menangis
tapi akhirnya aku bangun semula.

4 tahun yang lepas
di saat semua teman gembira melangkah
ke menara gading,aku hanya mampu melihat.
Menangis?ya...sangat teruk waktu tu.
Aku bertanya pada diri sendiri kenapa aku
tidak seperti mereka?
Hakikatnya aku sama seperti mereka..
Keputusan yang hampir sama..
But after that, i realize that ALLAH want to
give me something that i would never expect!
DIA maha adil.
Sebenarnya kesusahan itu hanyalah sekadar
ujian untuk hambaNYA menjadi lebih kuat..

Dan hari ini..
aku mengorak langkah kerana
aku kasihan pada diri sendiri.
"Tiada siapa yang akan mengasihani kamu
andai kamu tidak mengasihani diri kamu sendiri"
Actually I'm not  so strong,but i'm not that weak!

"Belajarlah untuk meminta maaf dan memaafkan,
nescaya hati mu akan berasa tenang..jangan ditanam
kebencian kerana ia akan lebih menyakitkan,
senyum lah walaupun pahit kerana disebalik
kepahitan itu tersembunyi kemanisan yang pasti.
Dan..mengadu lah pada YA RABB..kerana hanya
DIA yang benar-benar mengerti hatimu"

ILUVISLAM wallpaper






*practice makes perfect!start to hold 'it'!hold whattt???haha... =p







2 comments:

hafizamira said...

Sesungguhnyer allah tidak akan menguji hambanya dengan sesuatu ujian yang tidak mampu ditanggung oleh diri hambanya itu ya ukhti aMira..

MIRA said...

syukran k.mira...yes,i believe dat too

Post a Comment

 

~ RoS PuTiH~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review