"LOVE is like a cup of coffee..sometimes its bitter but we still love it!"

Wednesday 3 October 2012

Mencintai Dengan Sederhana

Posted by MIRA at 02:38
some people saids...

"perempuan menggunakan istilah 'berkawan' untuk memutuskan sesuatu perhubungan".
                                
                                                 AND
some some people saids...

"lelaki menggunakan istilah 'berkawan' untuk memulakan sesuatu perhubungan".

my comment: Not really..it depends on people.Kadangkala,istilah berkawan itu lebih sesuai.I mean..more sopan la. Bila mengunakan istilah ini, secara otomatiknya ada jarak yang memisahkan,ada batas dan tidak terikat.it's not about afraid to jump into commitment.Tapi istilah ini membuatkan kita lebih berhati-hati dalam menjaga batas sesuatu perhubungan apatah lagi ia belum lagi hubungan yang halal di sisi agama. Sekurang-kurangnya istilah ini dapat mengingatkan kita di mana kedudukan kita.So,tak de la kita cinta tinggi melangit for someone.Lepas tu tak de la kita frust terguling-guling bila apa yang dikejar tu tak dapat. Ye tak??I just remember and like this:

"MENCINTAI DENGAN SEDERHANA"

Maksudnya,bersederhana lah dalam mencintai sesuatu contohnya (ayat karangan BM =D) manusia,harta,pangkat dan semua benda yang bersifat keduniaan(duniawi). Tapi bersungguhlah dalam mencintai ALLAH.Sebab apa?sebab...redha Allah yang kita cari kan?kalau becinta bagai nak rak pun,tapi kalau Allah tak redha,tak izin..tak kan terjadi jugak.

Soooo...i'm not agree when people saids "perempuan menggunakan istilah 'berkawan' untuk memutuskan sesuatu perhubungan". It does not always true la for me..ada juga perempuan yang menggunakan istilah 'berkawan' to start a relationship. Maybe it's more comfortable.Yes..thats the point. Dan mungkin ia juga sebagai langkah berhati-hati supaya cinta itu tidak melebih-lebih!i don't know whether u all agree atau tak tapi everyone ada their own points of view kan....it's all up to you.You decide it how to use that term! =)




*haha..tbe2 update pasal ni pulak. Just to share my opinion lepas terbaca status tu dkt my fren punye wall(fb)

 

0 comments:

Post a Comment

 

~ RoS PuTiH~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review