"LOVE is like a cup of coffee..sometimes its bitter but we still love it!"

Saturday 29 October 2011

GO GREEN! ~ It's woRth Guys..

Posted by MIRA at 13:14
Salam...ok,kali aku nak cakap pasal GO GREEN CAMPAIGN yang aku dan semua student yang ambik subject PD sertai lebih kurang 2 minggu yang lepas(lambat update). Aku akui,memang ramai yang tak puas hati dan bagi feedback yang agak tidak memuaskan.
Ofkos aku sendiri pun rasa ada certain things yang  tak best pasal program ni.. tapi bila fikir-fikir balik,it's not that bad. (sori kalo ada yang x setuju dengan aku : P )

Why i said this??because aku rasa program ni merapatkan hubungan silaturrahim antara budak2 kelas aku. Ok,actually..kelas aku sekarang BBAM3B adalah gabungan antara kelas 3B dan 3C. Sebelom ni,kelas B hanya ada lebih kurang 14 orang student(kalo x silap) dan kelas C pulak lebih kurang la..sangat la sedikit total student dua-dua kelas ni. Jadi, disebabkan hal-hal yang tertentu, kedua-dua kelas ni akhirnya digabungkan..

Apa yang dapat aku katakan kat sini,sangat susah pada mulanya nak dapatkan keserasian antara kami.Yela..sebelom ni,kami memang dah terbiasa dengan jumlah seramai tu(14 org). But then,tiba-tiba bertambah..ofkos tak mudah. Mesti ada la perasaan tak selesa, tak puas hati..even tak banyak,aku percaya mesti ada jugak sikit..betul kan?? Bagi aku it's normal. Bukan senang nak terima sesutu perubahan.

Tapi sekarang, kami semua dah bertambah ok dan aku rasa jurang tu semakin kecik. Semua ni aku rasa berkat program GO GREEN tu la. Sebab time program ni,kitaorang semua memang bersatu padu habes(ayat skema cket) nak buat yang terbaik. Start dengan buat kostum,tanam pokok,gotong-royong dan lain2.

Memang program tu agak memenatkan kerana kitaorang terpaksa berjalan jauhhh.....meredah bukit bukau dan celah-celah bangunan..kulit pun burn..hehehe..memang terrrrsangat penat. Tapi at least aku rasa ada hikmahnya program ni.Tak de lah sampai tak ada manfaat langsung. At least dapat la jugak belajar tanam anak-anak pokok. Dan yang paling best aku rasa part mula wujudya persefahaman antara kami. Dalam pahit,ada manisnya..tak la semua nye pahit..kan??

Jadi siapa-siapa yang rasa pogram ni sangat annoyying, aku rasa tak patut la.Memang ada kekurangan tapi itu normal la. After all,ni kan untuk kita punya final marks jugak kan...and then think it on the positive side!pikir balik apa yang korang dapat dari situ. Maybe one fine day,you will smile when you remember it.. :).Semua ni akan jadi kenangan kita time belajar. So,kat sini aku nak kongsi pics time GO GREEN!




" together we stand,divided we fall!"




para maskot..hehe..




we're BBAM3B!






*tgh frust sbb trengganu kalah dgn n9 piala malaysia..sob2..xde rzeki :(









0 comments:

Post a Comment

 

~ RoS PuTiH~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review