"LOVE is like a cup of coffee..sometimes its bitter but we still love it!"

Monday 27 February 2012

ABAH, I LOVE YOU...!

Posted by MIRA at 03:20
Pejam celik,pejam celik.My abah sekarang dah pun genap 51 tahun.
Satu angka yang cukup membuatkan aku termenung,berfikir..
Sayu pun ada...
Rasa macam tak nak bagi abah tua.Biar muda aje sentiasa..heh...
Tapi aku tak pernah rasa abah  dah tua.Muda lagi kan 51 tahun tu??
Sama la macam adik  lelaki aku yang paling bongsu.
Walaupun dah nak masuk 12 tahun,aku tak pernah rasa dia dah besar
(not physically ok,sebab dia mmg lagi besar dan tinggi dari aku..hehe)
Rasa dia kecik lagi,sebab tu kadang2 aku layan dia pun macam budak kecik.
Kakak mithali kan.... =)

Betapa pantasnye masa berlalu,sehinggakan abah dan mama sekarang
dah dapat seorang son in-law. Seorang je..bukan 2.
Aku??tak tahu lagi bila nak bagi sorang lagi son in-law  untuk mama n abah..hehe..
Belom masanya lagi walaupun sekarang semua duk korek rahsia hati aku!
Siap sindir2 tu tak tahan..haisyy..sampai aku pun dah takde idea nak jawab apa..
Habis-habis pun aku jawab "tunggu pengarah filem muda kat Malaysia ni dulu..
ala...yang filem dia selalu box office tu..", pastu diaorang semua gelakkan aku.
Then diarong semua diam la..habes citer!senang...

So, malam sebelom hari lahir abah(21/02/2012),my sis and i plan nak bawak abah
and my family pegi makan2. Nak kata celebrate sangat,tak jugak.Saja la kan..bukan selalu.
Actually tak cukup qorum pn (btol ke eja cmni?malas nak belek kamus!) sebab 2 of my sisters
tak ada..sorang duk asrama.Sorang lagi wat foundation dekat P.Alam...
Yang syoknye,aku dapat jugak makan sotong celup tepung..waahh..fevret ku!
Nanti bila dah balik Melaka, susah nak cari sotong celup tepung sesedap yang ada dekat
foodcourt tepi pantai kat kampung aku nih!mana lagi...semestinya Pantai Kelulut!
Korang kalau datang Terengganu,singgah la kat pantai kelulut..tak pun mana2 pantai
kat negeri Terengganu ni. Pantai kami cantek!bersih lagi...hehe..(promote!)

sotong celup tepung..nyumm2..

Mana satu dulu ni??makan aje lah semuanye..nanti kempunan pulak =)


Punya lah semangat nak pegi makan, abah tak sempat tukar baju pun..
balik dari masjid,terus  pergi..hehe..5 minit je kot dari rumah..

                                                               mama and me
newly wed
macho man...heee..
aku paling semangat! i luv foods

bkpe tanda bagus ni bah??haha..

like father like son!


SELAMAT HARI LAHIR ABAH..SEMOGA PANJANG UMUR,DI MURAHKAN REZEKI DAN MENDAPAT KESEJAHTERAAN DAN KEBERKATAN HIDUP DARI NYA...AMEEN...





*sorry la ye adik-adikku yg x bekesempatan tu...nanti semua ad kat rumah kite pekena lagi sotong celup tepung + coconut shake sambil menikmati bayu laut di waktu petang!hehe..peace! =)








0 comments:

Post a Comment

 

~ RoS PuTiH~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review